Co-founder Dexr, Founder Virtual Learning is Reality, PhD-Researcher VR
Keynote
Games in VR: are you serious?
14:15 – 14:35
In deze presentatie licht ik toe wat we uit wetenschappelijk onderzoek weten over serious games, gamification en hoe we dat in virtual reality op een zinvolle manier kunnen toepassen.
Wetenschappelijke inzichten vertaald naar praktische tips en good practices.
Bio
Carl gaf gedurende 15 jaar Engels en Nederlands in het secundair onderwijs.
Sinds 2006 onderzocht hij hoe technologie zijn lessen kon ondersteunen en verbeteren. Hij inspireerde honderden leerkrachten en medewerkers met keynotes en workshops.
In 2016 begon hij ook als lector academisch schrijven en presenteren aan de Universiteit van Gent. Deze lessen werden geïntegreerd in andere cursussen, steeds met taal als achterliggend onderwerp.
In 2018 werd hij door Odisee gevraagd om een MOOC te creëren om beginnende leerkrachten te versterken in hun communicatie en zelfregulerende vaardigheden.
Sinds 2019 werk hij als onderzoeker aan Thomas More waar hij de voordelen van XR op leren en trainen onderzoekt. Hij combineert zijn expertise uit onderzoek en ervaring met een focus op ‘evidence-based instructieontwerp’. Carl is een onderzoeker in XR in educatie op zowel Thomas More University of Applied Sciences en Universiteit Gent waar hij aan een PhD werkt over dit onderwerp.
Hij is betrokken bij enkele lokale en internationale onderzoeksprojecten over XR. Carl leidt ook het Learning Network on XR in education in Vlaanderen en was de auteur van het policy report over XR aan het Vlaams Ministerie van Onderwijs. Hij blijft zijn XR-netwerk uitbreiden als co-chair van XR Valley, een initiatief dat alles wat met XR te maken heeft samenbrengt in België. Als een onafhankelijke XR-designer richtte hij ‘Virtual Learning is Reality’ op en ontwierp en ontwikkelde verschillende leerapplicaties voor bedrijven, organisaties en overheidsinstellingen. Hij merkte de nood voor schaalbare XR oplossingen op, dit leidde hem tot het ontstaan van deXR, een nieuwe tool om jouw eigen XR training te creëren met hulp van evidence-based instructional design principes.