Doctoraatsstudent

Keynote

De effectiviteit van een adaptief digitaal game voor het leren van breuken

00:00 – 00:00

Digitale educatieve games hebben het potentieel om cognitieve en niet-cognitieve moeilijkheden bij het leren van breuken aan te pakken door mogelijke misvattingen te detecteren en in te grijpen met verklarende adaptieve feedback. Empirisch bewijs met betrekking tot de effectiviteit van adaptieve feedback in digitale educatieve games is echter beperkt. Daarom werd een interventiestudie uitgevoerd om de effectiviteit van adaptieve feedback en scaffolding voor zowel cognitieve als niet-cognitieve leerresultaten te onderzoeken.

Betrokken: Febe Demedts, Kristian Kiili, Manuel Ninaus, Antero Lindstedt, Sameh Metwaly, Bert Reynvoet, Delphine Sasanguie, Fien Depaepe


Bio

Febe Demedts studeerde in 2017 af als leerkracht lager onderwijs en behaalde vervolgens haar Master of Science in de Pedagogische Wetenschappen, met een focus op onderwijs en opleiding. In september 2020 trad ze toe tot itec, waar ze onder begeleiding van prof. dr. Fien Depaepe en dr. Delphine Sasanguie haar doctoraat voltooide. Haar onderzoek richtte zich op de rol van adaptieve digitale educatieve games, met een nadruk op zowel cognitieve als niet-cognitieve leeruitkomsten.