Opleidingshoofd digitale transformatie bij HOGENT
Keynote
Gamification: sleutel tot probleemoplossend denken voor de IT-professionals van morgen?
00:00 – 00:00
Gamification is allang geen hype meer; het is een krachtige methode om motivatie, leerprocessen en probleemoplossend denken te versterken. Maar hoe zetten we gamification strategisch in binnen het onderwijs en de IT-sector?
In deze inspirerende keynote neemt Thomas je mee op een reis door de evolutie van gamification. Hij laat zien hoe het vandaag de dag kan worden toegepast in onderwijs en waarom het veel verder gaat dan enkel een quiz in Kahoot. Ontdek hoe gamification kan bijdragen aan leren met goesting, innovatie en groei als individu.
Verwacht geen oppervlakkige voorbeelden, maar een onderbouwde visie, praktische tools en inzichten. Of je nu docent, IT-professional of beleidsmaker bent; deze keynote daagt je uit om gamification op een vernieuwende manier te benaderen.
Bio
Thomas Desmedt is een expert in gamification, digitale transformatie en digitale vaardigheden. Als opleidingshoofd digitale innovatie bij HOGENT bepaalt hij mee hoe de IT-talenten van de toekomst gevormd worden. Daarnaast denkt hij mee over de futureproof skills die IT-professionals van de toekomst nodig zullen hebben en hoe gamification deze kunnen versterken.
Met een sterke IT-achtergrond, een passie voor games en diepgaande kennis van digitale trends, inspireert Thomas organisaties van klein tot groot om gamification strategisch te omarmen. Zijn inzichten helpen organisaties niet alleen bij de noodzakelijke digitale transformatie, maar ook bij het ontwikkelen van cruciale vaardigheden voor de toekomst.